اخبار ورزشی ایران و جهان

مشروح اخبار ورزشی جهان

اخبار ورزشی ایران و جهان

مشروح اخبار ورزشی جهان

۰۶بهمن

 فدراسیون فوتبال که این روزها به خاطر نرسیدن تیم امید به المپیک مورد انتقاد قرار گرفته است به اظهارات اخیر خاکپور و مایلی‌کهن پاسخ داد.

امیرحسین حسینی  به اتفاقات اخیر پیرامون تیم امید و فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد و گفت: در مدت اخیر صحبت‌ها و اظهار نظرهای متعددی در خصوص تیم ملی امید و نتایج به دست آمده در این تیم مطرح شد و شب گذشته سرمربی این تیم در برنامه ۹۰ حضور یافت و مطالبی را مطرح کرد که نیاز به پاسخگویی دارد.

وی افزود: همانطور که اصحاب رسانه و مردم عزیز می دانند، فدراسیون فوتبال به تمام تیم های ملی خود به چشم فرزندان خود نگاه کرده و همه آنها را به یک صورت و به یک چشم می بیند و برای آنها برنامه ریزی و آن را اجرا می کند. کارشناسان و متخصصان فوتبال به خوبی می دانند تجهیز تیم های ملی فوتبال بسیار سخت و به مراتب دشوارتر از تجهیز و آماده سازی در تیم های باشگاهی است. چرا که بازیکنان در اکثر مواقع در اختیار باشگاه‌های خود بوده و در مدت زمان بسیار کوتاه در اختیار تیم ملی هستند. از همین رو است که عملکرد بازیکنان بزرگ جهان در تیم‌های ملی کشورشان در مقایسه با باشگاهشان مورد انتقاد قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود: به طور مشخص تیم ملی امید با کادر مدیریتی، سرپرستی و فنی جدید یک سال و نیم گذشته تلاش زیادی برای این تیم انجام داد و متاسفانه علیرغم تمام تلاشها، هزینه‌ها و حمایتهای فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان و صد البته تلاش تمام اعضای این تیم به نتیجه مورد نظر منتهی نشد و فدراسیون فوتبال بابت این اتفاق از مردم عزیز و علاقه‌مندان به فوتبال عذرخواهی کرد.

حسینی در ادامه گفتگویش با مهر خاطرنشان کرد: اما به مطالب مطرح شده باز می گردیم. حبیب کاشانی، کادر مدیریتی این تیم  و همه اعضای کادر فنی و بازیکنان زحمات زیادی برای این تیم کشیدند که از همه آنها تشکر می کنیم. شب گذشته محمد خاکپور در مصاحبه با برنامه ۹۰ عنوان کرد چرا بعد از اتمام مسابقات هیچکس از ما تشکر نکرد؟ نمی دانم آیا ایشان در جریان تشکر فدراسیون فوتبال بلافاصله بعد از بازی با ژاپن هستند یا خیر اما این اقدام که برای اولین بار و پس از حذف تیم صورت پذیرفت و مورد انتقاد بسیاری از رسانه ها نیز قرار گرفت، توسط فدراسیون فوتبال انجام شد و برخی از رسانه ها عنوان داشتند: «اقدام جالب فدراسیون فوتبال بعد از حذف تیم ملی امید.»

رئیس روابط عمومی فدراسیون در ادامه باین کرد: آقای خاکپور شما که می گویید از ما تشکر نشد، آیا زمانی که فدراسیون فوتبال و شخص رئیس فدراسیون برای حضور شما در نیمکت تیم ملی تلاش کرد، از فدراسیون فوتبال تشکر کردید؟ همه می دانید که مدرک مربیگری شما مورد قبول کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار نگرفته بود و علیرغم همه مشکلات و موانعی که بر سر این راه وجود داشت، فدراسیون فوتبال از تمام ابزار خود استفاده کرد تا شما بر روی نیمکت تیم ملی فوتبال امید ایران بنشینید. کمی صادق باشیم. آیا شما تشکر کردید؟ در حالی که تا این لحظه و بعد از انتقاد شما در این خصوص مجبور به پاسخگویی شدیم.

وی در ادامه گفتگو با مهر گفت: در بخش دیگری از مصاحبه خود گفته اید فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای شما کاری نکرده است اما ای کاش با صداقت کامل می گفتید منظور از کاری نکرده چیست؟ برگزاری اردوهای متعدد داخلی و بین المللی، هزینه های بالای صورت گرفته توسط فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان و بازی های دوستانه در کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی، کاری نیست؟

حسینی ادامه داد: طی یک سال و نیم گذشته نزدیک به ۱۲۰ روز اردو در قالب حدود ۱۵ اردوی داخلی و بین المللی در کشورهای عمان، ترکیه (۳ اعزام)، کویت، هلند، قطر، امارات (دو اعزام) در زمره برنامه آماده سازی فدراسیون فوتبال برای این تیم بوده که پیش از شروع مسابقات نیز سازمان لیگ فوتبال ایران بارها جلساتی را با کادر فنی این تیم برگزار کردند و برنامه مسابقات لیگ امسال را با توجه به خواسته و برنامه کادر فنی تیم ملی امید انجام و سازمان لیگ به دلیل تعویق در مسابقات بخاطر این تیم که از اهمیت بسیار بالایی برای فدراسیون فوتبال برخوردار بود، به بی برنامگی متهم شدند اما با این حال به خاطر منافع تیم ملی، سازمان لیگ برنامه مسابقاتی  خود را تغییر داد تا مطابق خواسته این تیم باشد و این در حالی است که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای این تیم کاری انجام نداده است! مردم بهترین قاضی برای تعیین صداقت افراد هستند.

رئیس روابط عمومی در ادامه گفت: اما صحبت پایانی این است بعد از به وجود آمدن مشکلات برای حضور شما بر روی نیمکت تیم ملی، امکان عقد قرارداد با شما سخت بود اما به هر جهت فدراسیون تلاش کرد تا شما روی نیمکت تیم ملی فوتبال امید ایران بنشینید. البته پس از آن قراردادی هم تنظیم شد که مورد قبول و پذیرش شما قرار نگرفت و فدراسیون فوتبال در این امر صادقانه رفتار و قرارداد را مجددا تنظیم کرد و مطابق خواسته های شما آن را تغییر داد. اما دلیل عدم امضای آن توسط شما و عدم ارائه آن به فدراسیون فوتبال مشخص نیست. ای کاش شب گذشته در این باره نیز صحبت می کردید که چرا پس از آنکه قرارداد شما مطابق خواسته تان تغییر کرد، حاضر به امضای آن نشدید و اگر باز هم مشکلی وجود داشت چرا به صورت شفاف و رو در رو به فدراسیون فوتبال اعلام نکردید.

وی گفت: اما باز گردیم به صحبت‌های چند وقت اخیر مدیر فنی تیم ملی امید. محمد مایلی کهن در زمره افراد با سابقه، تلاشگر و زحمتکش فوتبال ایران است که زحمات زیادی برای این تیم و تیم های ملی ایران در رده های مختلف کشیده اند و من شخصا احترام زیادی برای ایشان قائل هستم. اما انتقاد وارده بر ایشان این است: چرا پس از آنکه فدراسیون فوتبال سرمربی تیم ملی بزرگسالان را ممنوع المصاحبه کرد و از ایشان خواست تنها در مورد مسائل فنی صحبت کند و سرمربی تیم ملی مطابق قرارداد خود با فدراسیون این کار را انجام داد، شما این کار را نکردید؟ آیا در این زمینه با شما صحبت نشد در حالی که همه رسانه ها و مردم می دانند که فدراسیون فوتبال بارها در این خصوص تذکراتی را به شما داد که متاسفانه هیچگاه انجام نشد. بله صحبت کردن در خصوص مسائل فنی در زمره وظایف و اختیارات مربی و اعضای کادر فنی است در حالی که سایر موارد و مسائل و به خصوص مباحث مدیریتی در حیطه اختیارات سرمربی و کادر فنی تیم ملی نبوده و در اختیار فدراسیون فوتبال است که شما متاسفانه این موضوع را رعایت نکردید.

رئیس روابط عمومی فدراسیون فوتبال در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر بیان کرد: دلیل انتقادهای بی‌شمار و مصاحبه های مکرر شما را در مورد سرمربی تیم ملی نمی دانم اما حتما خاطرتان هست روزی را که جنابعالی به همراه آقای فریادشیران به دفتر رئیس فدراسیون آمدید تا در خصوص موضوعی با ایشان صحبت کنید. البته از قضا بنده و آقای محمدنبی، دبیرکل وقت فدراسیون نیز در دفتر ایشان بودیم. حتما یادتان می آید که چه پیشنهادی در خصوص آقای کیروش و مربی معروف ترکیه ای دادید؟

حسینی ادامه داد: آقای مایلی کهن، این اولین و آخرین پاسخ فدراسیون در خصوص انتقادهای شماست اما لطفا خودتان را جای سرمربی تیم ملی بگذارید. آیا با این همه حاشیه و مصاحبه‌ای که تنها یک نفر اخیرا برای شما ایجاد کرده می توانید کار کنید؟ یادمان نرود تیم ملی برای مردم ایران است و شما  به عنوان یک پیشکسوت که قطعا عرق زیادی به تیم ملی دارید، می بایست بیشتر هوای آن را داشته باشید.

وی در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر افزود: مدیر فنی تیم امید امروز مطالبی را عنوان کرده که باز نیاز به روشنگری و پاسخگویی دارد. محمد مایلی کهن ادعا کرده «فدراسیون فوتبال کمک مالی وزارت ورزش به این تیم را به تیم ملی امید پرداخت نکرده است» آیا برای صحبت های خود دلیل و مدرکی دارید یا این صحبت‌ها نیز که باز هم در زمره مسائل فنی تیم نیست، مانند سایر صحبت‌هایی است که بدون دلیل و مدرک عنوان می کنید؟ فدراسیون فوتبال بالغ بر ۵ میلیارد تومان برای این تیم هزینه کرده که قطعاً محمد مایلی کهن با توجه به سمت فنی شان در این تیم، از هزینه های مربوطه و همچنین کمک های مالی وزارت ورزش که تنها در زمان اعزام این تیم نبوده است، اطلاعی ندارد.

حسینی در پایان گفت: فدراسیون فوتبال هیچگاه در مقام پاسخگویی به اعضای کادر فنی تیم های ملی خود نبوده و نخواهد بود اما برخی ابهامات در مصاحبه های اخیر باعث شد تا به جهت تنویر افکار عمومی و روشن شدن این موضوع، مطالبی را به اطلاع مردم عزیز و علاقه‌مندان فوتبال برسانیم.

۹۴/۱۱/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
ehsan samadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی