اخبار ورزشی ایران و جهان

مشروح اخبار ورزشی جهان

اخبار ورزشی ایران و جهان

مشروح اخبار ورزشی جهان

۰۹بهمن

 رئیس فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد که ایران دوست دارد از تیم‌های عربستانی استقبال کند و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد که بهترین میزبانی را از تیم های عربستانی داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت الغد نیوز، سرانجام حاشیه سازی سعودی ها علیه فوتبال ایران جواب داد. باشگاه‌های عربستانی پس از اعدام شیخ النمر در عربستان و اعتراضات مردمی در ایران که منجر به آتش گرفتن سفارت این کشور در تهران شد، به این بهانه در اقدامی هماهنگ اعلام کردند که حاضر نیستند در خاک ایران برابر نمایندگان کشورمان به میدان بروند و شکایت خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه دادند.

AFC در جلسه‌هایی که در دوحه قطر تشکیل داد در نهایت اعلام کرد که اگر تا 25 اسفند مشکلات حل نشود و روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان به شرایط عادی برنگردد بازی های بین نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در زمینی بی طرف برگزار خواهد شد.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران که برای شرکت در جلسه تصمیم‌گیری کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دوحه قطر سفر کرده بود، پس از این جلسه در گفت و گویی که با سایت عربی "فی المرمی" داشت قول داد که ایران میزبانی بهتری از سعودی‌ها داشته باشد.

او گفت: براین باور هستم که اختلافات سیاسی بین ایران و عربستان به زودی حل خواهد شد. دوست دارم که سیاست بدور از ورزش باشد. فوتبال ابزاری برای نزدیک کردن ملت ها با هم است. این احتمال وجود دارد که فوتبال زیبا و جوانمردانه همه ملت ها را با هم متحد کند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در واکنش به حکم AFC گفت: قرار شده است که بازی های نمایندگان ایران با عربستان تا ماه مارس به تعویق بیفتد، اما اگر مشکلات حل شود همه چیز به روال عادی خود برخواهد گشت و در صورتی هم که مشکل حل نشود یکی از کشورهای عمان، قطر و یا امارات به عنوان میزبان انتخاب خواهد شد.

کفاشیان درباره مشکلاتی که احتمالا باشگاه های عربستانی در ایران با آن مواجه می شوند، گفت: آنچه که درباره مشکلات باشگاه های عربستانی در ایران به میان می‌آید درست نیست. شاید آنها به یکی دو مشکل در ایران مواجه شده باشند اما بلافاصله آن را حل کرده‌ایم. ایران میزبان بازی‌های کشورهای بسیاری مثل افغانستان، سوریه و عراق بوده است.

وی ادامه داد: می دانم که امروز درباره باشگاه‌های عربستانی سخن به میان می‌آید. همواره تلاش می کنیم که بهترین استقبال را از باشگاه های عربستانی داشته باشیم و همه شرایط را برای آنها فراهم کنیم. ما دوست داریم که از تیم های عربستانی استقبال خوبی داشته باشیم چون نقاط مشترک زیادی مثل اسلام با آنها داریم.

ایسنا

۹۴/۱۱/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
ehsan samadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی